Trezor pro datové schránky to je SAFE DS

Trezor pro vaše datové zprávyTrezor pro datové zprávy řeší nepříjemnou a nevítanou situaci spojenou s prohledáváním datové schránky. Věděli jste že, v průměru u 4 datových zpráv z 10 dojde ke zmeškání termínu pro vyřízení nebo že 2 z 10 datových zpráv zapadne mezi ostatní datové zprávy a nenávratně zmizí. Trezor pro datové zprávy vaše datové zprávy bezpečně uloží, upozorní na blížící se termín odpovědi na datovou zprávu a případně zprávu nazdílí více uživatelům v rámci vaší organizace. Datové zprávy zůstanou uložené v systému SAFE DS jako v trezoru. 

SAFE DS bezpečně na Datové schránky

Datové schránky start 1. července 2009. Počínaje tímto datem nabývá na účinnosti zákon 300/2008 Sb., který definuje systém ISDS pro provoz a řízení projektu datových schránek. Se startem projektu datových schránek vzniká povinnost úřadům státní moci takovou schránku (schránky) využívat pro komunikaci se svým okolím (jiné úřady, právnické osoby). Úřad by měl nejdříve ověřit, jestli právnická osoba takovou datovou schránku vlastní (dle zákona č. 300/2008 Sb. je pro právnické osoby povinné si takovou schránku aktivovat do 30.10.2009) a pak se subjektem komunikovat jen v elektronické podobě. 

Právnickým osobám povinně, fyzickým podnikajícím a fyzickým osobám dobrovolně vznikne nová schránka, do které budou chodit odeslané úřední listiny ze strany úřadů. Úřední listinu budou mít majitelé datových schránek jen v digitální podobě. Datová schránka, která je vystavena u právnických osob na IČ nebo u podnikajících a fyzických osob na rodné číslo poskytuje jen omezené nástroje pro práci s digitálními dokumenty. Takový majitel datové schránky si bude muset velmi rychle rozmyslet co s datovou zprávou (úřední listinou v el. Podobě) bude chtít udělat. Jsou tři možnosti na výběr.

  1. Elektronickou úřední listinu (datovou zprávu) přečíst a ponechat ji v datové schránce – v tomto případě začne běžet lhůta 90 dní, po které bude datová zpráva i s úřední listinou nenávratně smazána.
  2. Majitel datové schránky může el. úřední listinu nechat vytisknout. Tomu se v terminologii datových schránek říká „autorizovaná konverze dokumentů“ a provádějí ji pověřená kontaktní místa a orgány státní moci a je zpoplatněna dle ceníku správních poplatků (zák. č. 634/2004 Sb.).
  3. Datový trezor – řešení, které uloží datovou zprávu na bezpečné místo a umožní její zpětné vyhledání kdykoliv bude třeba. K vyhledávání je možné použít vyhledávání, které mnozí znají např. z prostředí internetu.

Pokud jste se v jedné z modelových situací našli a chtěli byste, aby vaše firma měla veškeré datové zprávy, případně i další digitální dokumenty pod dohledem na jednom místě s možností rychlého vyhledání jakéhokoliv dokumentu během pár okamžiků ...

Pro další informace nás kontaktujte na tel. čísle +420 257 327 037 pro e-mail klikněte zde.